بلیتهای ۳۰۰هزارتومانی برای توهین به اقوام ایرانی
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۷۱۴۵
صراط: حسن ریوندی با فروش بلیتهای کنسرت خندهاش بهقیمت ۳۰۰ هزار تومان رکورد فروش بلیت در ایران را شکست و رودستِ کیتارو درآمد.
به گزارش تسنیم، گرانترین بلیتی که تا کنون در ایران برای یک کنسرت فروخته شده بود، مربوط به اجرای ماسانوری تاکاهاشی ملقب به «کیتارو» بود. این هنرمند که شهرتی جهانی دارد در مهر 1393 به ایران آمد و برای 4 شب در تالار بزرگ وزارت کشور کنسرتهایش را برگزار کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بالابودنِ رقمِ دستمزد «کیتارو»، بالا بودنِ هزینه سفرِ اعضای گروه، بالا بودنِ هزینه حملونقلِ سازها و البته سیستم صوتی که خودِ گروهِ «کیتارو» با خود به ایران آورده بودند؛ از جمله توجیههایی بود که برای بالا رفتنِ قیمت بلیتها مطرح شد و تا حدودی هم پذیرفتنی بود.
از آن زمان تا کنون دیگر هنرمندی با شهرتی جهانی در حد و اندازههای «کیتارو» به ایران نیامد که این قیمت بلیت بار دیگر تکرار شود.
امروز اما در همین تهران بلیتهایی در حال فروش است که قیمتش به 300 هزار تومان رسیده است؛ آن هم نه برای یک کنسرتِ واقعی که برای یک کنسرت خنده!
در این اجرا نه خبری از یک هنرمند با شهرتی جهانی است و نه گروهی هنری با استانداردهای بالا قرار است بهروی صحنه برود. در این برنامه هیچ هزینه سفر و یا جابهجاییِ سیستمهای صوتی یا سازهای سنگین از آن سرِ دنیا به این سرِ دنیا در کار نیست. در واقع در این برنامه بدون هیچ توجیهِ پذیرفتنی، قیمتِ بلیتها به 300 هزار تومان هم رسیده است.
اما پرسش اصلی اینجاست که چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد. آیا این رقم برای یک برنامه جُنگ پذیرفتنی است؟ بهطور حتم خیر.
اصلاً بیایید از منظر دیگر این کنسرتِ خنده یا بهتر بگویم «جُنگ» را مرور کنیم. در این برنامهها چه میگذرد؟
توهین به اقوام هدیهاش بلیتهای 300هزار تومانی است!
همین چند هفته پیش بود که فیلم یکی از اجراهای همین آقای ریوندی در فضای مجازی منتشر شد و توهین او بههمراه یکی از مجریان مطرح تلویزیون به قوم لُر، موجب جریحهدار شدن خاطر مردم ایران شد.
پس از این ماجرا مجری معروف با انتشار ویدیویی ضمن عذرخواهی توپ را به زمین ریوندی انداخت اما ریوندی هرگز حاضر به عذرخواهی نشد.
آن زمان و پس از انتشار این ویدیو موجهای فراوانی علیه ریوندی در شبکههای اجتماعی شکل گرفت. اما امروز شاهدیم که او بدون هیچ مشکلی برنامهاش را در تالار وزارت کشور بهروی صحنه میبرد و البته اجازه هم دارد که قیمت بلیتهایش را از 40 هزار تومان آغاز کند و تا 300 هزار تومان ادامه دهد.
همه اینها در حالی رخ میدهد که تالار وزارت کشور را بهراحتی در اختیار هنرمندان دیگر قرار نمیدهند، اما کسی مانند ریوندی بهراحتی اجازه دارد برنامه جُنگش را در این تالار بهروی صحنه ببرد.
کسانی که جُنگهای حسن ریوندی را دیدهاند، خوب میدانند که آنچه در اجراهای او میگذرد طنز موقعیت نیست و بخش زیادی از جُکهای او به شوخی (بخوانید اهانت) با اقوام مختلف ایران اختصاص دارد.
شاید اجرا در تالار وزارت کشور و بالا رفتنِ قیمتِ بلیتهایش تا 300 هزار تومان پاداشی است برای اهانت به اقوام مختلف ایران.
یکی دیگر از کارهایی که حسن ریوندی در برنامههایش انجام میدهد تا شاید مخاطبانش را بخنداند، که البته بعید است کسی با این کار بخندد؛ خواندنِ آهنگهای خوانندگان لُسآنجلسی است. جالب اینکه در این بازخوانیها صدای خوانندگان مختلفی که در آن سوی آبها هستند عیناً تقلید و اجرا میشود و هیچ مشکلی هم برای اخذ مجوز ندارند.
خوانندگان لُسآنجلسی مجاز شدهاند؟
در عین حال در همین تالار وزارت کشور و البته برخی سالنهای دیگر خوانندگان وطنی اجازه اجرا ندارند، یعنی خوانندگانی که آثارشان از وزارت ارشاد مجوز رسمی گرفته و از چندین فیلتر عبور کردهاند، اجازه اجرا در برخی سالنهای تهران و شهرستانها را ندارند، اما حسن ریوندی بهراحتی و با کمترین مشکل، آثار خوانندگان لُسآنجلسی را در تالار وزارت کشور اجرا و برای این کار هم قیمت بلیتش را 300 هزار تومان میکند و کسی هم کاری به کارش ندارد.
به هر روی کسی مُنکرِ لزوم برگزاری جُنگهای شاد و پُر از خنده برای مخاطبان نیست. خندیدن و شاد بودن از نیازهای ضروری هر جامعهای است. در چند سال اخیر برنامه «خندوانه» و «دورهمی» در همین راستا کارهای ارزشمندی در رسانه ملی انجام دادهاند که البته استانداردهای لازم را هم رعایت میکنند.
متأسفانه برگزاری جُنگهای شادی بهگونهای شده که هنرمندانِ دیگر با دیدن این جُنگها احساس میکنند در حقشان جفا شده است.
چندی پیش بود که گفتوگویی با علی لهراسبی و مدیر برنامهاش داشتم و آنها به این نکته اعتراض داشتند که چرا خوانندگان موسیقی پاپ راه به برخی سالنها ندارند اما در عین حال جُنگهای خنده آثار خوانندگان لُسآنجلسی را در برنامههایشان اجرا میکنند و هر سالنی هم که بخواهند در اختیارشان قرار دارد.
این مسئله نشان از حفرهای بزرگ در این زمینه دارد و بهطور حتم برای پُرکردن این حفره باید هرچه زودتر چارهای اندیشید.
اگر با همین فرمان جلو برویم؛ توهین به اقوام مختلف ایران، اجرای آثار خوانندگان لُسآنجلسی و خیلی دیگر از نشانههای ابتذال به راهی برای کسب درآمدهای آنچنانی بدل میشود که متأسفانه تا همین الآن هم شده است.
منبع: صراط نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«شب نغمههای اذان ایرانی» روی صحنه میرود
«شب نغمههای اذان ایرانی» در تاریخ ۲۲ اردیبهشتماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار میشود.
به گزارش ایسنا، در این برنامه نمونههایی از تولیدات تازه اجرای اذان در دستگاههای موسیقی اصیل ایرانی معرفی خواهد شد و در قسمت دوم برنامه ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی مجموعهای از آثار مناجاتی را اجرا میکند.
آثار اجرا شده توسط ارکستر نیایش در این اجرا، سروده و با آهنگسازی علیرضا امینی بوده که تنظیم قطعات را ایمان ملکی انجام داده است. اساتید برجسته هاشم احمدوند، سید ابوالفضل عدل، مهدی محمدی، حامد کاظمی و جواد کاپریمی خوانندگان آثار اذانها و در ادامه ارکستر نیایش هستند. مراسم تجلیل از اجرای استاد رحیم موذنزاده و استاد احمد مراتب و اهدای لوح های یادبود نیز یکی از چند قسمت این برنامه است. همچنین رونمایی از لوح ثبتی پرونده ثبت اذان گویی با موسیقی اصیل دستگاهی آواز ایرانی از دیگر بخشهای این برنامه خواهد بود.
علیرضا امینی در خصوص «شب نغمههای اذان ایرانی» گفت: من برای اولین بار در پرتو معرفی اجرای نغمههای اذان ایرانی به روش پیشینیان که اسناد مضبوط آن از حدود ۱۱۰ سال پیش موجود است اجرایی را روی صحنه خواهم برد. نماز جایگاه معنوی بسیار بالایی در میان ایرانیان داشته است و در هر کوچه و خیابانی هر ایرانی با بیان خود اذان میگفته و مردم را برای نماز و عبادت آگاه می نموده است. همان طور که در حال حاضر اذان بیات ترک رحیم موذنزاده اردبیلی و شور محمد آقاتی در بهترین روایت ارزش این گونه مهم هنر معنوی را در جامعه ما نشان میدهد، ما میتوانیم با رونق روایت دوباره اذان ایرانی بین هنرمندان آواز اصیل ایرانی، تمام ایرانیها را با حفظ و روایت اذان آشتی دهیم. اذان میتواند به عنوان یک نغمه و مناجات در تمامی لحظات زندگی مردم حضور داشته باشد؛ چراکه تمام جملاتش گفت و گو از صفا و صمیمیت و اصول دینی ما است. اگر بتوانیم این باورها را تقویت کنیم تاثیر مثبتی روی تربیت اخلاقی جامعه خواهد داشت.
در اولین اجرای «شب نغمههای اذان ایرانی» در تالار اندیشه ورود برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.
انتهای پیام